amelson.pl

Moda Uroda Zdrowie

Moda

Jakie rodzynki najzdrowsze – jak wybrać rodzynki?

Warto mieć świadomość, że suszone rodzynki są doskonałym źródłem bardzo dużej liczby ważnych składników odżywczych. Należy do nich zaliczyć witaminy czy jod. Koniecznie trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że z wspomnianych właściwości rodzynek można będzie skorzystać tylko przy spożywaniu wysokiej jakości suszonych owoców.

Jakie rodzynki najzdrowsze?

Rodzynki zaliczane są do najbardziej popularnych bakalii. Godny uwagi jest fakt, że atuty tych owoców zostały odkryte już przez starożytnych Egipcjan i Rzymian. Należy mieć świadomość, że za najsmaczniejszą, a także najczęściej spożywaną odmianę rodzynek uważa się sułtanki. Pochodzą one z obszaru dzisiejszego Iranu i Turcji. Panują tu bowiem świetne warunki klimatyczne umożliwiające produkcję słodkich winogron. Warto zaznaczyć, że wspomniane sułtanki są nie tylko duże, ale również dość jasne.

Z kolei ciemniejszym i znacznie mniejszym rodzajem tych bakalii są koryntki. Pochodzą one z kolei z owoców, które są uprawiane w RPA, Australii, Grecji czy Stanach Zjednoczonych. Godny uwagi jest fakt, że ciemnobrązowe, a także wydłużone rodzynki nazywane są cybebami.

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że wysuszone winogrona są prawdziwą skarbnicą składników odżywczych bez względu na odmianę. Owoce nie tylko przyczyniają się do obniżenia złego poziomu cholesterolu, ale również zwalczają różnego rodzaju zatrucia. Ponadto strzegą przed zawałem serca czy udarem.

Rodzynki ponadto są doskonałym źródłem potasu. Wspomniany pierwiastek z sodem i chlorem tworzy elektrolity, których zadaniem jest transport składników odżywczych do wnętrza komórek. Nie można oczywiście zapomnieć, że właściwa dawka potasu jest w stanie regulować ciśnienie, napięcie mięśniowe czy pracę nerek.

Na co należy uważać zaopatrując się w rodzynki?

Rodzynki są nie tylko niezwykle wartościowym dodatkiem do ciast, ale również zdrową przekąską. Warto mieć świadomość, że walory tych owoców są uzależnione od sposobu przechowywania, a także metody produkcji.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że rodzynki bardzo często konserwowane są dwutlenkiem węgla. W ten sposób nie tylko można wydłużyć ich okres przydatności, ale również nadać ładny kolor. Godny uwagi jest fakt, że niewielkie ilości wspomnianego związku nie będą toksyczne dla człowieka. Jego maksymalne dopuszczalne spożycie powinno bowiem wynosić 0,7 mg na kilogram masy ciała. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że związki siarki znajdują się od niedawna na liście składników alergizujących, która została opublikowana przez Brytyjski Urząd Standardów Żywności.

Konserwant nie tylko niszczy witaminy znajdujące się w rodzynkach, ale również może doprowadzić do zablokowania przyswajania kwasu foliowego. Rekomendowane jest zatem unikanie zaopatrywania się w rodzynki zawierające w swoim szerokim składzie dwutlenek siarki. Nie warto również kupować owoców owoców z niepewnych źródeł. Doskonałym przykładem mogą być rodzynki sprzedawane na targowisku na wagę, które są przechowywane w bardzo dużych workach. Mogą bowiem rozwijać się w nich aflatoksyny, czyli niebezpieczne związki wytwarzane przez grzyby z rodzaju Aspergillus.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *